vrijdag 23 mei 2008

Lange duurloop

Vanochtend weer een lange duurloop gedaan van ruim 31 kilometer. Het eerste deel heb ik met muziek gelopen, iets wat ik niet vaak doe. Ik had een mix gemaakt van verschillende stijlen. Het viel me op dat vooral de rustige nummers prettig uitwerkten. Ze ondersteunden het zoeken naar een rustige, geconcentreerde kadans. Halverwege had ik genoeg gehoord en schakelde ik over op ruisende blaadjes en vogelgezang. Ook mooi. Gemiddelde snelheid volgens de Garmin was 10,6 bij een - zoals ze bij het schaatsen zeggen - 'mooie vlakke race'. Alleen op het einde zakte ik langzaam terug naar onder de 10.

Het eerste kwartier na de loop verkrampten mijn spieren nogal, vooral rond de knieholte. Probeer dan maar eens een trap op te lopen : )
Nu alleen nog een moe lijf, dat verwend wil worden met rust en veel vocht.

Geen opmerkingen: