maandag 26 mei 2008

Op de helft !

Zaterdag 24 mei heb ik mijn eerste helft van de marathon gelopen.
Voor mij persoonlijk een magische grens overschreden.
Tot nu toe veel last gehad van blessures, mede door de gevolgen van een ski ongelukje in januari waarbij mijn kniebanden en de meniscus beschadigd waren en gewoon lopen al een opgave was in het begin. Na deze prestatie van de 20 km joggen in 1.55 u verklaar ik me volledig hersteld.
Ineke heeft Ad en mij zaterdag weer een mooie site seeing tour aangeboden.
Begroeide kronkelpaadjes en zandhopen werden afgewisseld met strak asfalt en ongelijk steense ondergronden. Ineke hield de snelheid goed bij om forceren te voorkomen was het doel rond de 10 km/u te blijven. Goed gelukt dus.
Wat doe je zoal in 1.55 lopen op zaterdagochtend? Beetje kletsen, beetje denken, beetje zien (vooral de kuiten van Ad en Ineke; een aanrader) en beetje horen (de vogels en geritsel in de berm van de konijntjes) Op den duur ook wel een beetje voelen; rond de 17/18 km wilde mijn hart en longen nog wel maar mijn beenspieren niet meer (auw). Heel rustig uitgelopen.
Na afloop goed herstellen door rust, in een warm bad en massage.
Relaxed toch de voorbereiding op zo'n marathon ?

Mirjam Mulder.

Geen opmerkingen: